פרופ' אש: "מקדם ההדבקה מתחת ל-1 אבל אסור להיות שאננים"

    אתר קול חי No Comments on פרופ' אש: "מקדם ההדבקה מתחת ל-1 אבל אסור להיות שאננים"

    פרופ' אש מסר תדרוך לתקשורת: "כדי שנוכל לצאת מהגל הזה נצטרך יותר אוכלוסייה מחוסנת. החיסונים זה הכלי האפקטיבי ביותר במלחמה בנגיף הקורונה"

    נחמן אש צילום: פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש מסר היום תדרוך לתקשורת על רקע הבלימה בנתוני התחלואה. "מקדם ההדבקה מתחת ל-1 אבל אסור להיות שאננים. מספר המאומתים עדיין גבוה", אמר פרופ' אש.

    לדבריו, את הבלימה בנתוני התחלואה ניתן לייחס לאפקט של מנת החיסון השלישית, לכך שלמעלה משניים וחצי מיליון איש התחסנו בזמן קצר ולכך שהציבור מקפיד על ההנחיות. "כדי שנוכל לצאת מהגל הזה נצטרך יותר אוכלוסייה מחוסנת. החיסונים זה הכלי האפקטיבי ביותר במלחמה בנגיף הקורונה", אמר אש.

    לאחר מכן, התייחס מנכ"ל משרד הבריאות לעומסים במתחמי הבדיקות ואמר כי משרד הבריאות פועל להרחיב את שעות הפעילות ומספר הדוגמים וכן להרחיב את הפריסה הארצית. פרופ' אש הבהיר כי בדיקות ה PCR אינן רלוונטיות לתו הירוק אלא רק בדיקות מהירות.

    עוד הבהיר מנכ"ל משרד הבריאות, כי המשרד לא מתכוון לשנות מדיניות בנושא הבדיקות, מכיוון שהבדיקות הביתיות אינן אמינות מספיק: "אנחנו בוחנים אם לשנות את ההנחיות לביצוע הבדיקות, אבל אנחנו לא מתכוונים לאפשר קיצור בידוד על סמך בדיקות מהירות או ביתיות – כיוון שהן לא מספיק טובות לזיהוי תחלואה לצורך קיצור בידוד".

    פרופ' אש התייחס למספר הבידודים הגובה במערכת החינוך ואמר כי למרות זאת היה נכון לפתוח את שנת הלימודים. לדבריו "ברמה כזו של תחלואה צפוי שיהיו הרבה מאוד בידודים במערכת החינוך. ודאי שחשבנו שזה יכול לקרות, זה קרה וימשיך לקרות כל עוד רמת התחלואה תהיה גבוהה. השיקול לפתוח את מערכת החינוך היה נכון".

    עוד אמר: "אנו עוסקים כדי לראות איך אפשר לחייב עובדי מערכת החינוך ועובדים מול קהל לעשות בדיקות או להתחסן. העבודה הזו לא הושלמה ואני מקווה שתושלם בקרוב".

    בהתייחסו לישיבות, אמר פרופ' אש: "נחלק בישיבות בדיקות מהירות לפני היציאה לבתים כדי למנוע הדבקה בבתים".

    מנכ"ל משרד הבריאות נשאל על הדיווח של ארגון 'יד שרה' על כך שאזל המלאי של מחוללי החמצן הניידים וענה: "לקופות החולים יש את הציוד הנדרש כדי לעשות את זה ויד שרה לא מקבלת אספקה ממשרד הבריאות, כך שזה לא עניין שאנחנו בוחנים ועוסקים בו. אנחנו דואגים שלקופות החולים יהיה ציוד מספק כדי לתת מענה לחולים שנמצאים בבית. מי שפועל להשיג את הציוד הזה שלא דרך גורמי הרפואה – זו לא הדרך הנכונה לעשות את זה".



    0 תגובות